Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#GSDBP --- psychologie --- gedragsstoornissen --- gedragspsychologie --- gedragsontwikkeling --- gedrag (mensen) --- Psychology --- Cognitive psychology --- gedragsverandering --- Psychiatry --- manipulatie (technologie)
Choose an application
Psychology --- Social psychology --- gedrag (mensen) --- angststoornissen --- sociale isolatie --- gedragsverandering --- gedragspsychologie --- Gedragstherapie. --- Levenskunst. --- #KVHB:Gedragstherapie --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Veranderkunde --- #KVHB:Persoonlijkheidsontwikkeling --- psychotherapieën, overige --- 615.88 --- Levenskwaliteit --- Valpreventie --- Psychologie --- Denken --- Denktraining --- Provincie West-Vlaanderen --- zelfhulp --- Man --- Risicofactor --- Volwassene
Choose an application
Herkent u volgende problemen ? - Bezoekers blijven over het gras wandelen, ondanks de bordjes. - Amper enkele weken na uw zwerfvuilcampagne liggen er opnieuw overal blikjes. - Acties via Twitter en Facebook halen niets uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten in de gemeente maar niet. - U promoot steevast het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer, maar dit lijkt het autogebruik maar niet te doen afnemen. - De vernieuwde procedure maakt geen verschil: erg weinig ouderen schrijven in op onze maaltijden aan huis. Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het 'foute' gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. De publicatie 'Effectief gedrag veranderen met het 7E-model' leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Dankzij een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact. Vlaams Minister-President Geert Bourgeois, Beleidsnota 2014-2019: Het 7E-model heeft zijn deugdelijkheid bewezen. We stimuleren het gebruik ervan door vorming en netwerking.Bron : http://www.politeia.be
gedragsverandering --- human behavior --- marketing --- Mass communications --- Social psychology --- Zelfkennis --- Gedragspsychologie --- Change talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken veerkracht --- communicatie 340.132.2 --- #SBIB:309H2812 --- sociale marketing --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Voorlichting --- Gedrag --- Gedragsverandering --- Overheidsvoorlichting --- Verandering --- Beïnvloeding --- Organisatieveranderingen --- communicatie --- sociaal gedrag --- 007 --- 301.15 --- Communicatie --- Consumentengedrag --- Marketing --- Sociaal gedrag --- Organisatieverandering --- Communicatietheorie --- 000.0 --- 458.1 --- Communication (gestion) Communicatie (beheer) --- Plan de communication Communicatieplan --- Communication externe Externe communicatie --- Modèles Modellen --- Marketing Marketing
Choose an application
Planning Health Promotion Programs is the "bible" of the field, guiding students and practitioners through the planning process from a highly practical perspective. Using an original framework called Intervention Mapping, this book presents a series of steps, tasks, and processes that help you develop effective health promotion and education programs using a variety of approaches. As no single model can accurately predict all health behavior or environmental changes, this book shows you how to choose useful theories and integrate constructs from multiple theories to describe health problems and develop appropriate promotion and education solutions. This new fourth edition has been streamlined for efficiency, with information on the latest theories and trends in public health, including competency-based training and inter-professional education. New examples and case studies show you these concepts in action, and the companion website provides lecture slides, additional case studies, and a test bank to bring this book directly into the classroom.Health education and health promotion is a central function of many public health roles, and new models, theories, and planning approaches are always emerging. This book guides you through the planning process using the latest developments in the field, and a practical approach that serves across discipline boundaries. (https://www.wiley.com/en-be/Planning+Health+Promotion+Programs%3A+An+Intervention+Mapping+Approach%2C+4th+Edition-p-9781119035398)
gezondheidspromotie --- gezondheidseducatie --- 602.1 --- gezondheidsvoorlichting --- Gezondheidspromotie --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Evidence based onderzoek --- Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- preventiewerking (mensen) --- gedragsverandering --- Evidence-Based Medicine. --- Gezondheidspromotie. --- Gezondheidsvoorlichting. --- Health Education. --- Health Promotion. --- Health education. --- Health promotion --- Health promotion. --- Planning Techniques. --- Program Development --- Planning --- Methodology. --- Planning. --- Methods. --- Gezondheidsopvoeding --- Evidence-based medicine --- Perinatale zorg --- Voeding
Choose an application
gedragsverandering --- motivatie --- Ethics and addiction --- coaching --- communicatievaardigheden --- Social psychology --- gespreksmodellen --- mondelinge communicatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- sociale psychologie --- methoden van het sociaal werk --- Sociology of health --- gesprekstechnieken --- Gesprekstechnieken ; gezondheidszorg --- Psychotherapie --- Gedragstherapie --- Motivatie --- 316.77 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Gedragsveranderingen --- 499.4 --- communicatie --- gesprekken --- gezondheidszorg --- 364.044 --- Gezondheidszorg : onderzoek --- Gezondheidszorg --- Methodiek --- Mondelinge communicatie --- Coaching --- Hulpverlening --- Professionalisering --- Gespreksvoering --- Veranderingsproces --- Gesprekstechniek
Choose an application
Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op.
patiënt gecentreerde aanpak --- patiëntgecentreerde zorg --- de psychiatrische patiënt : ervaringen en rechten --- interactieprocessen --- Patiëntenbegeleiding --- Gesprekstechnieken --- Communicatie --- Geestelijke gezondheidszorg --- 316.77 --- 305.8 --- 499.4 --- geestelijke gezondheidszorg --- communicatie --- Psychiatrische verpleegkunde --- 606.86 --- psychiatrische patiënten --- psychiatrische verpleegkunde --- verpleegkundige communicatie --- patiënten --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Mondelinge communicatie --- e-health --- Psychiatry --- emoties --- cliënt-hulpverlener relatie --- gedragsverandering --- gesprekstechnieken --- feedback --- PXL-Healthcare 2016 --- communicatievaardigheden --- Sociology of health
Choose an application
* Hoe maak je een programma om jongeren meer te laten bewegen? * Waarom eten mensen eigenlijk te weinig groente en fruit? * Hoe bepaal je of een campagne tegen overgewicht effect heeft? * Hoe zorg je ervoor dat een lesprogramma over preventie van seksueel overdraagbare aandoeningen ook echt gebruikt wordt? Het zijn slechts enkele voorbeelden van vragen die gezondheidsvoorlichters bezighouden. Dit boek helpt bij de beantwoording ervan. Ongezond gedrag is in Nederland de belangrijkste oorzaak van vermijdbare ziekte en sterfte, en zorgt ervoor dat de volksgezondheid in Nederland achterblijft bij die van andere Europese landen. Om gezond gedrag te bevorderen is het belangrijk om te weten welk gedrag gezond en welk gedrag ongezond is, waarom mensen zich gezond of ongezond gedragen, en hoe die determinanten van gedrag te benvloeden zijn. 'Gezondheidsvoorlichting en gedragsverandering' gaat over planmatige bevordering van gezond gedrag om zo de gezondheid te verbeteren, ziekte te voorkomen Dan wel om de schade van aandoeningen zo veel mogelijk te beperken. Het boek behandelt inzichten uit de epidemiologie, theorien over het ontstaan van gedrag, en theorien en methodieken voor gedragsverandering. Ook is er aandacht voor de implementatie en evaluatie van interventies ter bevordering van gezond gedrag, en voor specifieke settings waarin dit soort interventies worden uitgevoerd. In deel 1 wordt een Model voor Planmatige Gezondheidsvoorlichting en Gedragsverandering stap voor stap uitgewerkt en gellustreerd: van de analyse van gezondheid tot de evaluatie van interventieprogramma's. Deel 2 beschrijft een aantal praktijktoepassingen. De uitgave is bestemd voor iedereen die zich professioneel met gezondheidsvoorlichting en bevordering van gezond gedrag bezighoudt of wil gaan bezighouden, en is geschikt voor onderwijs op bachelor- en masterniveau op het gebied van gezondheidswetenschappen, gezondheidspsychologie, voeding en ditetiek, verpleegkunde, jeugdzorg, fysiotherapie en Communicatiewetenschappen Inhoudsopgave : Deel 1 De theorie van planmatige gezondheidsvoorlichting 1 Planmatige bevordering van gezond gedrag 2 Analyse van volksgezondheid 3 De analyse van gedrag 4 Determinanten van gedrag 5 Interventieontwikkeling 6 Theorien en methodieken van verandering 7 Invoering van effectief gebleken interventies 8 De communitybenadering voor GVO-interventies 9 Evaluatie van interventies ter bevordering van gezond gedrag Deel 2 Enkele praktijkvoorbeelden 10 Planmatig onderzoek naar determinanten van de inname van groente en fruit door basisschoolkinderen: het Pro Children Project 11 Planmatige ontwikkeling van advies-op-maat 12 Evaluatie van interventies ter preventie van overgewicht: het NHS-NRG Project 13 Planmatige bevording van de geestelijke gezondheid, toegespitst op de preventie van depressie
601.6 --- gedrag --- gezondheidsklachten --- gezondheidsopvoeding --- preventie --- veranderingsmanagement --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Gedragsverandering --- #KVHB:Preventie --- GVO --- Gezondheidsvoorlichting --- gezondheidsvoorlichting --- gvo (gez) --- 331.4 --- 614 <492> --- #KVHB:Gezondheidszorg --- Preventieve geneeskunde --- Gezondheidsbeleid --- Gezondheidsopvoeding --- Gezonde voeding --- astma (gez) --- attitude (gez) --- cardiologie (gez) --- depressie (gez) --- gedragstherapie (gez) --- gezondheidszorg (gez) --- oncologie (gez) --- preventie (gez) --- voedingshygiëne (gez) --- 331.4 Arbeidsmilieu. Arbeidsomgeving. Werkmilieu. Arbeidsomstandigheden --- Arbeidsmilieu. Arbeidsomgeving. Werkmilieu. Arbeidsomstandigheden --- Médecine préventive --- Politique de la santé --- Education à la santé --- 659.24 --- Nederland --- Astma --- Agologie (andragogie) --- Bevolkingsonderzoek (screening) --- Cardiologie (hartziekten) --- Kankerpreventie --- Kankerregistratrie --- Vaatziekten --- Depressie --- Gezondheidsopvoeding (gvo, gezondheidsvoorlichting) --- Dieet --- Preventie --- Voedingsgewoonten (voedselconsumptie) --- 659.24 Technical information and consultancy --- Technical information and consultancy --- gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- depressie --- gedragsverandering --- overgewicht --- 364.444 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- Gedrag --- basisonderwijs --- gezondheid --- obesitas (vermageringsdieet) --- risicogedrag --- voedingshygiëne (voedingsgewoonten) --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding; algemeen --- patiëntenvoorlichting --- gezondheidspromotie --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- Epidemiology --- Social policy and particular groups --- Netherlands --- gezondheidszorg --- psychologie, sociaal --- Medische psychologie --- Gezondheidspsychologie. --- gezondheidspsychologie. --- Gezondheidsvoorlichting. --- Nederland.
Choose an application
In dit boek wordt aan de hand van zestien strategieën voor het geven van onderwijs een brug geslagen tussen theorieën over het onderwijzen en de onderwijspraktijk van alle dag.
Teaching --- Objectives of teaching --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- onderwijspraktijk --- rollenspel --- psychodrama --- agologie --- sociale opvoeding --- persoonlijkheidsvorming --- leerpsychologie --- #GSDBP --- #SBIB:37H0 --- #WWIS:AGGR --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Groupes Groepen --- Méthode des cas Gevallenmethode --- Politique de formation Opleidingsbeleid --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- cognitieve vaardigheden --- onderwijs --- onderwijskunde --- persoonlijkheidsontwikkeling --- sociale ontwikkeling --- strategieën --- 450.4 --- Onderwijskunde --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijzen --- 419.3 ) Onderwijspsychologie --- cognitieve ontwikkeling --- gedragsverandering --- persoonlijke ontwikkeling --- 454.2 --- Didactiek --- 371.3 --- 615.86 --- 37.013 --- 37.03 --- 159.95 --- Pedagogie
Choose an application
Heel wat publieke en semi-publieke organisaties, alsook veel ngo's en welzijnsorganisaties spannen zich in om het grote publiek nieuwe gedragingen aan te leren en/of oude gewoontes te laten herzien. Helaas kosten de campagnes die daarvoor gevoerd worden vaak veel energie en veel geld en zijn de resultaten dikwijls gering of van korte duur. In Sociale marketing. Instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen wordt sociale marketing banaderd als filosofie én als instrument om een sociale veranderingsstrategie en een sociaal veranderingsplan op te zetten. Het boek wil u vertrouwd maken met sociale marketing, zodat u beter gewapend bent om daadwerkelijk duurzame gedragingen te kunnen uitlokken. De auteur besteedt bijzondere aandacht aan: de systematiek van het planningsproces, heldere concepten ontleend aan de klassieke marketing, het perspectief van iedere doelgroep, een logische en heldere opbouw met vragen, antwoorden en keuzes waarmee de professionele werker geconfronteerd wordt wanneer hij probeert grote groepen mensen tot ander gedrag aan te zetten uitgewerkte cases uit de praktijk.
Social Sciences and Humanities. Marketing --- Marketing (General). --- Applied marketing --- gedragsverandering --- groepsgedrag --- sociale marketing --- 658.8 --- #PBIB:2005.2 --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Marketing --- 369.1 --- marketing --- communicatie --- gedragsbeïnvloeding --- management --- non-profit sector --- organisaties --- public relations --- sociologie --- Non-profitmarketing (sociale marketing) --- 658.8 )* MARKETING --- gedrag --- sociale verandering --- duurzame ontwikkeling --- omgevingsanalyse --- sociale economie --- 316.45 --- Gedragsveranderingen --- E100837.jpg --- Marketing --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- social marketing --- marketing, verkoop, distributie --- Sociale marketing --- Gedrag --- Verandering --- Financiewezen
Choose an application
Bij patiënten met een niet-aangeboren hersenletsel (NAH) komen neuropsychologische problemen veelvuldig voor. Neuropsychologische problemen kunnen cognitieve stoornissen (bv. geheugenproblemen), emotionele problemen (bv. depressieve stemming en verwerkingsproblemen) en gedragsveranderingen (bv. onverschillig of ontremd gedrag) zijn. Dit boek wil in begrijpbare taal de neuropsychologische problemen uitleggen die een NAH-patiënt kan hebben. Het laat de lezer kennis maken met de wetenschap, met name de neuropsychologie, die toelaat deze problemen te onderzoeken en te behandelen.
606.1 --- hersentrauma --- neurologie --- neuropsychologie --- CVA --- NAH --- cognitieve stoornissen --- emotionele problemen --- familiebegeleiding --- gedragsverandering --- geneeskunde --- gezondheidszorg --- hersenletsel --- revalidatie --- verhalen --- 616.8 --- Hersenbeschadiging/hersenletsel (hersenletsel) --- Hersentrauma --- Neuropsychologie --- 616.831 --- Cognitieve stoornissen --- Gedragsveranderingen --- Hersenen --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Onderzoek --- Revalidatie --- Trauma's --- cerebrovasculair accident (CVA, hersenbloeding, hersenischemie, passagère cerebrale ischemie) --- cerebrovasculaire aandoeningen (beroerte) --- neurologie (zenuwziekten) --- neurologie, epilepsie --- Neurologie --- (zie ook: neurochirurgie) --- Patiënten met hersenbeschadigingen --- Neuropsychologie. --- Patiënten met hersenbeschadigingen. --- Hygiene. Public health. Protection --- Provincie West-Vlaanderen --- Hersenaandoeningen ; Hersenbeschadigingen. --- Hersentrauma. --- Neurologie ; Neuropsychologie. --- Neurologische aandoeningen ; NAH ; Cognitieve stoornissen. --- Neurologische aandoeningen ; NAH ; Emotionele problemen. --- Neurologische aandoeningen ; NAH ; Gedragsveranderingen. --- Neurologische aandoeningen ; NAH ; Revalidatie. --- Niet-aangeboren hersenletsels.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|